این مواد غذایی در زمستان بدن تان را گرم نگه می دارند | تغذیه سالم

بعضی وقتا با پوشیدن یه ژاکت پشمی بازم بدنمون در سرمای زمستون گرم نمی شه اما با بعضی مواد غذایی و نوشیدنیا، بدن از درون گرم می شه و سرمای بیرون بدن تا حدی از بین میره.

نون زنجبیلی : 

نون زنجبیلی نه فقط خوشمزه س بلکه یه درمان عالی در مقابل سرماست؛ زنجبیل باعث تحریک فشار خون می شه و به طور طبیعی دمای بدن رو زیاد می کنه . البته اثر اون بستگی به اندازه زنجبیلی داره که مصرف می شه.

غذاهای غنی از چربی در زمستون بدن رو گرم می کنن؛ پنیر غنی از کلسیمه و در فصل زمستون در مقابل هر شکنندگی از استخوانا مراقبت می کنه.

نوشیدنیای گرم و سرد :
چای، قهوه، شیرداغ یا شیرشکلات داغ باعث می شن بدن عرق کنه و این خود باعث گرم شدن بدن می شه؛ نوشیدنیای گرم تولید گرما می کنن اما گرمای اون لحظه ایه و واسه اینکه مدت طولانی بدن گرم بمونه باید یه نوشیدنی سرد نوشید تا عروق منقبض شن و گرما تولید کنن.

ادویه جات :
ادویه جات معمولاً بدن رو سریع و به مدت طولانی گرم نگه می داره؛ ادویه جات عروق رو گشاد کرده و به دستگاه گوارش خون می رسونن، جریان سریع خون باعث گرم شدن بدن می شه چون فعالیت اعضای داخلی بدن گرما به وجود می آورد؛ فلفل، زعفران و زیره مشکی، گرمای زیادی در بدن ایجاد می کنن، اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین زعفران بدن درد به وجود اومده به وسیله سرما رو کم می کنه.

دانه های روغنی :
این دانه ها ضد سرما هستن و میوه های خشک طبیعی مانند آجیل، بادام، فندق، گردو و پسته غنی از اسیدهای چرب و مواد معدنی هستن که بیشتر در زمستون خورده می شن؛ دانه های روغنی نه فقط اشتها رو کنترل می کنن، مواد مغذی و لازم و به درد بخور واسه بدن هستن و موجب گرم شدن بدن می شن.

حبوبات :
حبوبات و سبزیجات بخشی از غذای همه مردم دنیاس که بهترین غذاهای سالم هم هستن؛ خوراک عدسی، خوراک لوبیا یا نخود، نخود پلو یا سوپ نخود گرمازا هستن؛ به خاطر هضم این مواد، فعالیت بیشتری در بدن صورت میگیره و تولید گرما می کنه.

غلات سبوس دار :
این غلات باعث افزایش فشار خون می شن و مانند زنجبیل، بدن رو گرم می کنن؛ برنج، جو و گندم مشکی غنی از آنتی اکسیدان ها هستن و واسه قلب بسیار عالی هستن؛ غذاهایی مانند پودینگ برنج، سوپ برنج، آشی که در اون برنج یا جو باشه یا شیربرنج بدن رو گرم می کنن.

منبع : farsnews.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *