معرفی مختصر به پروفایل شخصی خریدار

برای تأمین سهم بازار خوب ، اولین چیزی که کسب و کار باید آن را تأیید کند چه کسی مشتری خود است. در اینجاست که اصطلاح “شخصیت خریدار” برای درک اهمیت پیدا می کند.

شخصیت خریدار چیست؟

یک شخص خریدار در اصل مشخصات خریداران اصلی محصول یا خدمات شما است. این جنبه های جمعیتی ، مالی و روانی مشتریان را نشان می دهد.

در اصل ، می توان آن را به عنوان فشار سنجی از آنچه باعث می شود مخاطب شما از دیدگاه فروش “تیغ” کند ، مشاهده کرد.

چرا personas خریدار مهم است؟

به عبارت ساده ، فقط با دانستن شخصیت خریدار خود ، شما قادر خواهید بود آنچه را که او می خواهد بفهمد و به این ترتیب اطمینان حاصل کنید که افراد با کالای مناسب را هدف قرار می دهید.

این کار باعث صرفه جویی در وقت و انرژی شما می شود و همچنین به شما کمک می کند تا کمپین های خود را به طور موثرتری اجرا کنید و نیازهای خاص خریداران را درک کرده و برطرف کنید. برخی از نمونه هایی از شرکت هایی که دارای شخصیت های خریدار خوبی هستند عبارتند از: Apple ، Zipcar و Procter & Gamble.

برای ایجاد یک شخصیت خریدار چه چیزی نیاز دارم؟

آنچه برای شناسایی صحیح یک شخص باید تعیین شود ، ترکیبی از محرک های اساسی روانشناختی و همچنین عوامل انگیزشی است.

متغیرهای ذکر شده در زیر ممکن است برای مدلهای مختلف فروش استفاده شود:

     

  1. انتظارات – مشتری از آنچه شما ارائه می دهید انتظار دارد؟

     

  1. تصمیم گیری در مورد خرید – چه عواملی را در تصمیم گیری در مورد خرید محصول خود در نظر گرفته می کند؟

     

  1. دخالت – چند بار خریداران از محصول شما استفاده می کنند؟ (این می تواند به اثربخشی خود محصول کمک کند)

     

  1. شیفتگی – از آنچه خریداری کرده اند و سطح پشتیبانی (در صورت وجود) از آنها دریافت کرده اند چقدر خوشحال هستند؟

     

  1. موانع – چه چیزی خریداران شما راجع به محصول ، تعامل با مشتری یا هر دو تغییر می دهند.

     

  1. دموگرافیک – این یک معیار قدرتمند است که به شما نشان می دهد اکثر مشتریان شما از کجا سرچشمه گرفته اند. این می تواند در منطقه جغرافیایی ، جنسیت ، درآمد یا مجموعه مفاهیم دیگر اندازه گیری شود.

چگونه می توان متغیرهای شخصیت خریدار را اندازه گیری کرد؟

مکان عالی برای شروع منطقی ترین منطقه است: مشتریان موجود شما. آنها دقیقاً نوع آینده هدایتی را که می خواهید واجد شرایط شوید نشان می دهند. مزیت این است که از آنجا که آنها قبلاً درگیر مشاغل شما بوده اند ، نسبت به نیازها یا خواسته های خاص آنها بسیار بازتر خواهند شد.

نظرسنجی های داوطلبانه یک بار یا دوره ای یک روش عالی برای پروفایل شخصیت شما است. در رتبه بندی وب پیشرفته ، ما از Survey Monkey برای انجام نظرسنجی های مشتری استفاده می کنیم. این اطلاعات سپس با داده هایی که در کانال های پشتیبانی جمع آوری می کنیم جمع می شود.

برعکس ، هنگامی که بازدید کنندگان به محصولات شما علاقه مند هستند اما هنوز برای مشتری فعال آماده نیستید ، فرم های ثبت نام و ثبت نام ، نظرات و سایر تکنیک های مختلف می توانند در تعیین علایق و سایر اطلاعات قابل استفاده بسیار مفید باشند.

چند نفر خریدار باید داشته باشم؟

در حالی که یک اعتقاد صنعت است که بین دو تا هفت نفر باید به اندازه کافی بیشتر خریداران را نمایندگی کنند ، این تعداد به توانایی شما در تمایز انگیزه ها و خصوصیات گسسته که منجر به فروش می شود بستگی دارد.

این تعداد همچنین به اندازه و دامنه عملکرد شما مربوط می شود ، میزان فعلی مشتریانی که تجارت شما ارائه می دهد ، و کالای واقعی شما را می فروشید (به عنوان مثال محصول بسیار خاص مانند تجهیزات spelunking به احتمال زیاد نمایانگر بازار طاقچه است. اگر شما در حال خرید و فروش کالاهای سنگین در حال اجرا هستید ، با خریداران کمتری مواجه خواهید شد.

مردم باینری نیستند ، آنها با سؤالهای ساده “بله” و “نه” طبقه بندی نمی شوند و همچنین کمپین های فروش نباید چنین ویژگی را داشته باشند. معیارهای ذکر شده در بالا قابل انطباق و روان هستند ، همانطور که ممکن است نیاز به فعالیتهای بازاریابی باشد.

مهمترین چیز در اینجا این است که با شناسایی صفات مختلف ، شما می توانید کمپین های فروش خود را تنظیم کرده و از یک روند کارآمد در کسب صلاحیت و تبدیل سرب اطمینان حاصل کنید.

نتیجه گیری

هنگامی که شما از شخصیتهای خریدار مختلفی که نماینده مشتریان شما هستند مطلع شوید ، باید بتوانید بیشتر برای بازاریابی برای مخاطبی که به احتمال زیاد تبدیل شده اند ، تمرکز کنید.

من دوست دارم یاد بگیرمچه متغیرهای دیگری را هنگام پروفایل شخصی خریدار خود در نظر بگیرید. لطفا نظرات خود را در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

اعتبار عکس: Pixabay